Rabu, 14 Januari 2009

Dah 2 hari

Dah 2 hari kaki aku sakit.
Sakit dia betul-betul dekat pangkal peha.
Ingatkan bila semalam sakit hari ni baik la kan.
Tapi bila bangun tido hari ni dia punya sakit lagi galak.
Sampai nak jalan pun susah.
Dia punya sakit, macam ada batang besi dekat pangkal peha tu.
Ada orang cakap, kalau sakit-sakit macam ni, makna nya salah urat atau urat terbelit, kene urut.
Tapi aku takut nak pegi urut, pasal aku penah tengok pakcik aku pegi urut, sampai terjerit-jerit bergenang air mata dia kena urut.
Lagipun urat kaki kan dekat pinggang, kang buat nya salah urut, terus mati pucuk, taknak aku
Oleh itu, sebagai jalan penyelesaian, aku kurangkan aktiviti-aktiviti pergerakan aku seperti berlari, kayuh basikal, berkebun, membajak, lompat dinding dan sebagainya.

*Mintak-mintak kaki ni baik la sebelum hujung minggu ni, pasal nak pegi kl

2 ulasan:

rotkappchen berkata...

Itu tandanya kaw dah xboley bawak basikal!!ahaha..

Azlan Dawai berkata...

siot ko rot